Bakning på schemat

Dagen började med ett indoor walking-pass i bastuvärme. Måste ha varit något fel på ventilationen då alla fönster och speglar immade igen. Ni vet kanske hur det känns om man ligger under täcket och andas när det till slut blir lite jobbigt att andas, så illa var det i slutet. Men jag tog mig igenom det ändå.

Resten av dagen har jag bakat och kollat på the Mentalist. Jag har köpt ett degunderlägg från Tupperware som jag är supernöjd med! Jag behöver inte rengöra köksbordet innan och ingen deg fastnar på underlägget. Bara att skölja av efteråt! Ett tips är att lägga en våt handduk under så det inte kanar omkring på bordet när man knådar och kavlar. Det blev ett bröd med fyllning i form av soltorkade tomater, kapris, fetaost och vitlök samt källarfranska. Mums!

Ikväll blir det lugnt med Melodifestivalen, precis vad jag behöver.

 

Receptet på Källarfranska hittar ni här och på det andra brödet här, båda hos Kryddburken.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Åh va gott, önskar jag kunde smaka...kram

2012-02-07 @ 12:31:56
Postat av: vonka

guuuh så gott det ser ut, ska provbakas i helgen ;)

2012-02-21 @ 10:32:52
URL: http://www.absolutvonka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0