Min händelserika helg

Har inte hunnit blogga om helgen förrän nu:

I lördags tog vi en cykeltur till Röda sten/klippan. Jag skulle plocka stenar till min zinkkruka som är stor och djup så jag tänkte lägga stenar i botten för att slippa ha så mycket jord och lekakulor i. På vägen in till stan åkte vi förbi Hjulet. Det var invigning den dagen och senare på dagen såg vi det i rullning! Ska bli kul att testa sedan!

Väl framme gick vi upp på Älvsborgsbron och fick svindel, solade och åt glass i solen.

På kvällen var det 49-årsfest hos Jocke och Erik med tema tåg. De hade hyrt en tågvagn som står uppställd på Chalmers. Den är inredd som en festlokal med bardisk, toalett, dansgolv och ett trädäck utanför. Coolt! Kvällen till ära hade de fixat en tävlig - På Spåret! Det roligste av allt var att de under inspelningen på stan hade sett Ingvar Olsberg! Så de hade sprungit fram till honom och frågat om han ville vara med och presentera filmen. Det ville han :)

Vi började kvällen med en drink i solen på Tobbe & Jossies balkong.

I söndags tog vi en utflykt till Kungälv för att titta oss omkring lite. Vi hälsade även på David och Carro när vi ändå var där.

På kvällen blev det en spontangrillning i parken. Det var kyligt så jeansen och en tjock tröja åkte på. Tobbe hånade mig men det fick han allt ångra när han började frysa och rullade in sig i filten :)

Skön kväll

Idag efter jobbet gjorde vi egen pizza med parmaskinka, mozarella, tomater, rödlök och pesto. Mumma! Till det kollade vi på Lost. Bara ett långt avsnitt kvar nu sen är det slut! För alltid! Trodde aldrig den dagen skulle komma :P

Efteråt satte i oss på balkongen bland lampor och tända ljus och drack te. Så mysigt att bara sitta där och lyssna på stadens ljud och lukta på naturen precis utanför. Underbart med sommar!!

Imorrn blir det en cykeltur till Röda sten och kanske lite solning om det blir fint. På kvällen är vi bjudna på tågfest, ni får se imorrn vad jag menar :)

Godnatt!

Min dansavslutning

Här får ni se ett klipp från min dansavslutning:

Långhelg

Var så skönt att ha lite mini-semester. I torsdags städade jag först hela lägenheten, sedan såg jag avsnitt efter avsnitt av Gossip girl. Sov lite i soffan och sedan var det dans.

På fredagen kom mamma runt lunch och vi åkte till IKEA en sväng. Sedan satt vi en stund på balkongen och drack vin i solen. Kl 19 hade jag beställt bord på VinoTapas. Underbart gott var det!

Efter maten gick vi upp till Skansen Kronan och tittade på utsikten.

I lördags gick i upp kl 6 för att vara i Ullared i tid. Vi hade tur, inte överdrivet med folk. Köpte bland annat en strykbräda, krukor till balkongen, ljus, springkläder, lakan mm. Mest nyttiga grejer :) Efter det åkte jag med mamma hem till Lidköping. Vi tog det bara lugnt, satt ute till kl 21 och åt ost och kex och drack vin. Då hade man hopp om sommaren! Såg en jättebra och rörande film, Hachiko: A Dog´s Story. Richard Gere och en hund - kan det bli bättre? :P Kolla in omslaget så fattar ni varför vi köpte den :)

I söndags var det kalas för farmor som fyllde 85. Jag hade gjort ett album till henne med bilder från mitt liv härifrån eftersom hon inte orkar åka ner. Det blev hon jätteglad för! Som en bonus var mina kusiner med kusinbarn där. Har aldrig träffat dem så det var mysigt!

En galen farmor, haha!

Nytt på balkongen

Solcellslampor från IKEA. Laddas upp under dagen, sedan lyser de så här fint!

Har planterat pelargoner och någon slags klängväxt. Har även köpt nya ljus till lyktorna. Bara dynor till stolarna och en blomma i zinkkrukan som fattas.

Lady gaga!

Måste berätta lite om min helg i Stockholm. Åkte upp på lördag morgon. Annette och jag åkte från Göteborg och Emma och Karin hoppade på i Skövde. Vi mötte upp Hanna på stationen och sedan begav vi oss till systemet för att köpa rosévin - ett måste för uppladdningen :) Därefter åkte vi till vandrarhemmet som låg på Ringvägen, centralt och bra. Jättefräscht ställe verkligen! Rekommenderas verkligen om ni ska bo på vandrarhem! 295 kr natten i ett åttabäddsrum, helt ok pris.

Efter att Sofie, Jessica och Josefine hade slutit upp med oss på vandrarhemmet öppnade vi boxen och satt och pratade tills ca kl 17. Då gick vi ut för en bit mat. Hamnade på en grekisk restaurang, mycket god mat. Vid sjutiden åkte vi vidare till Globen.

Konserten ar helt GRYM! Var det bästa jag har sett på länge! Extas! Hon är grym på att sjunga, showa, spela piano och bjuda på sig själv. En riktig artist helt enkelt! Kläd- och scenbyten i varenda låt och inga dåliga sådana heller!

Efteråt var i ganska trötta så några av oss köpte med sig mat hem och sedan lade vi oss. Morgonen efter åt vi frukost på en kinesisk (!) restaurang i närheten av vandrarhemmet. Helt ok frukost. Sedan var det hemfärd efter en underbart trevlig helg med ett riktigt bra gäng!

Imorrn bär det av!

Yes, imorrn bitti går tåget mot huvudstaden och en konsert med Lady Gaga! Ska bli sååå roligt! Har sett fram emot detta jättemycket! Kul att träffa Lidköpingsgänget igen med.

Musiktips

Tänkte tipsa om lite musik som är nytillkommen på min spotifylista.

Valborg!

Det blev den väldigt trevlig fest igår måste jag säga. Blev en del folk ändå. Eftersom vädret inte tillät grillning så fick vi hålla oss inne. Finns inte så mycket mer att säga så jag visar bara lite bilder istället :)