Fiskwallenbergare med pepparrot

Provade ett jättegott recept, en variant med fisk. Blir alltid annars att man gör samma med fisk tycker jag.



400 g fiskfilé, t ex hoki
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 äggulor
2 msk hackad dill (jag tog persilja i brist på annat)
2 msk potatismjöl
1 ½ dl grädde
1 msk smör


Pepparrotssmör:
4 msk smör
3–4 msk riven pepparrot
dill


- Dela fisken i bitar. Mixa fisk, salt, peppar, äggulor, dill, mjöl och grädde till en färs.
- Forma färsen till 12 ovala biffar. Stek dem i smör i en stekpanna 3–4 min på varje sida.
- Smält smöret och rör i pepparroten.

Jag hade potatismos till mina men det går nog att ha lite vad som helst.

Mumma var det iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0