Cupcakes



3 ägg
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 kryddmått salt
1 påse Dumle


Frosting:
200 g Philadelphiaost
5 dl florsocker (kan behövas mer)


Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och häll i mjölken i det varma smöret. Häll detta över äggen och sockret.

Blanda i mjöl, bakpulver och salt. Blanda lätt.

Använd en muffinsform och sätt muffinsformar i. Detta för att cupcaksen ska bli höga och fina och inte flyta ut. Innan du sätter in dem i ugnen lägg ner en dumle i varje form. Grädda i 175°C i ca 20 min tills de ser lätt gyllenbruna ut i färgen.

Låt svalna under bakduk eller frys in snabbt före glasering. Bred på forstingen, gör de lätt toppiga. Frostingen ska vara som mjukt smör i konsistensen. Absolut inte rinnigt!! Sätt i mer florsocker om det behövs. Här måste du själv känna av så att det blir lagomt. Dekorera med valfri ingrediens, jag tog strössel.


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh Erika, du är allt en fena på att baka! De ser jättesmaskiga ut! Nåt för våra kommande desperate-kvällar kanske :P

2008-10-19 @ 20:30:45
Postat av: Erika

Malin:

Ja jag tänkte ju bjuda på det på tisdag men då jobbar ju du :( Men jag bakar med säkerhet igen :)

2008-10-19 @ 21:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0