Kyckling med marinerad vitlök

Kom att tänka på denna maträtt som jag smakade hos Sara för ett par år sedan, väldigt gott är det! Särskilt om man gillar vitlök ;)


Visar en bild från matlådan, den enda bilden som finns :)

Kycklingfilé
Paprika
Marinerade vitlöksklyftor
Creme fraiche


♦ Hacka kycklingen i bitar och stek den.
♦ Hacka paprikan och lägg i stekpannan.
♦ Häll i vitlöken (med oljan för smakens skull)
♦ Häll på creme fraice och lite vatten.
♦ Småkoka en stund.
♦ Servera med ris.

KLART!

Kommentarer
Postat av: Sara H

Hej vännen! Bjöd jag på det när du va i Halmstad? För du kan ju inte komma ihåg att jag gjort det i Karlstad. Jag ska säga dig att det va grymt längesen jag gjorde detta. Måste nog ta och göra det till helgen. Kram på dig!

2008-11-11 @ 10:02:07
Postat av: Erika

Sara H: Japp det var i Halmstad :)



Hur går det med blogg för din del nu då? ;)

2008-11-12 @ 10:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0