Långhelg

Var så skönt att ha lite mini-semester. I torsdags städade jag först hela lägenheten, sedan såg jag avsnitt efter avsnitt av Gossip girl. Sov lite i soffan och sedan var det dans.

På fredagen kom mamma runt lunch och vi åkte till IKEA en sväng. Sedan satt vi en stund på balkongen och drack vin i solen. Kl 19 hade jag beställt bord på VinoTapas. Underbart gott var det!





Efter maten gick vi upp till Skansen Kronan och tittade på utsikten.





I lördags gick i upp kl 6 för att vara i Ullared i tid. Vi hade tur, inte överdrivet med folk. Köpte bland annat en strykbräda, krukor till balkongen, ljus, springkläder, lakan mm. Mest nyttiga grejer :) Efter det åkte jag med mamma hem till Lidköping. Vi tog det bara lugnt, satt ute till kl 21 och åt ost och kex och drack vin. Då hade man hopp om sommaren! Såg en jättebra och rörande film, Hachiko: A Dog´s Story. Richard Gere och en hund - kan det bli bättre? :P Kolla in omslaget så fattar ni varför vi köpte den :)



I söndags var det kalas för farmor som fyllde 85. Jag hade gjort ett album till henne med bilder från mitt liv härifrån eftersom hon inte orkar åka ner. Det blev hon jätteglad för! Som en bonus var mina kusiner med kusinbarn där. Har aldrig träffat dem så det var mysigt!










En galen farmor, haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0