Bio och utflykt till Eriksberg

I fredags var vi ju som sagt på bio. Vi såg Gran Torino. Handlade om en sur och arg gammal gubbe (Clint Eastwood) som nyss förlorat sin fru. Han går mest och är irriterad på alla sina kineser till grannar. En dag när en kille försöker sno hans ögonsten, Gran Torino-bilen så utvecklas hans relation till sina grannar till vänskap. I slutet av filmen offrar han sig själv för dem. Ni fattar när ni ser den. Den var helt ok, lite smårolig bland annat :)





I lördags tränade jag styrka på morgonen. Efter det var jag helt slut så jag satte mig på balkongen och solade (kan ni fatta, i mars?!). Det var riktigt skönt bara man hade en filt om sig. Sedan åkte Joel och jag ut till Eriksberg. De höll på att fixa med Göteborg (skeppet) så vi kikade lite på det. Gick omkring lite på bryggorna och sedan fikade vi i solen - så underbart! Vi tog Älvsnabben tillbaka sedan, kul att åka båt :)









Bilder från joeledstrom.se

På kvällen åkte jag ut till Caroline i Mölndal. Vi kollade på en fransk film och åt semlor, ostbågar och drack lite vin. Mysigt! Kul att träffa lille Melvin igen med.




Idag har jag pluggat mest hela dagen. Hann sitta en liten stund på balkongen med innan det blev molnigt igen. Har satt ut några talgbollar ute på balkongen så jag fick sällskap av en talgoxe :) Vi gick in till stan nu på eftermiddagen, Joel köpte lite kläder och jag köpte fyra söta små ungsformar. Tänkte prova att göra en sådan där chokladkaka som är blöt i mitten och bakad på utsidan och de ska man ha i små formar. Hoppas jag kommer lyckas!

Nu ska jag plugga lite till, Tobbe och Jossie kommer vid 20 och så ska vi kolla på film.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vad avundsjuk jag blir när jag ser Göteborg, vore så kul att kunna bara gå dit och titta på båten ibland!

2009-03-24 @ 15:36:07
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Går inte att kommentera i ditt översta inlägg men jag är operagalning och därför jäkligt avundsjuk! Ha det så jättekul! Svar, jag tänkte åka ner någon dag och titta på båten, den åkte förbi här i somras på väg till Norrtälje men då var jag utomlands tyvärr.

2009-03-26 @ 15:25:42
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Glenn

Clintan är hårdast! En sån gammal sur elak gubbe ska jag med bli när jag blir stor

2009-03-27 @ 13:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0