Way out west

Ojoj vilken rolig kväll det var igår! Mötte upp Tobbe & Jossie vid 17.30, sen gick vi och lyssnade på Robyn. Det var skitbra! Hon körde många låtar från senaste skivan (som inte är så ny längre) och en del gamla låtar också. Fick höra The girl and the robot bland annat, Röyksopp var med. Skitbra! I slutet kom Dr Alban ut på scenen och de körde en av hans gamla låtar ihop. Haha!






Efter det var det Anthony & the Johnsons. Han körde en del nytt material som jag inte har lyssnat in mig på så mycket. Några gamla låtar fick vi även höra och det var så fint! Även om han ser väldigt speciell ut där han står och vrider sina händer och slappar sig själv på kinden (?) så var det magiskt att höra de låtarna.





Röyksopp
var härnäst. Det var lite för mycket och för hög bas tycker jag (tog till och med bort det jag hade filmat eftersom man bara hörde brölet av basen). Men annars var det bra, de låtar man kände igen. Vi gick efter ett tag och lyssnade lite på Glasvegas.

Det sista jag lyssnade på var Fever Ray. Vilken show!! Det började med två skarpa laserstrålar som sköt ut i publiken. Sedan var det massa coola effekter med laserstrålar, rök och blinkande lampor (alltså riktiga lampskärmar, sådana där gamla. Ni får kolla på bilderna.) Hon hade en massa konstiga masker på sig och en av bandmedlemmarna hade vad som såg ut som en gigantisk, svart kockmössa. En annan hade ett rött skynke över sig. Det var ju lite av grejen med The Knife med, de hade ju jämt masker på sig. Vill väl bara så anonyma de kan bli. Showen slutade med att de två laserstrålarna drogs in där de kom ifrån.





I helgen ska jag bara vila mig, ligga och läsa. Har ju stått upp varje kväll denna veckan så fötterna är ganska möra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0