London-weekend

Äntligen har jag tid att skriva om vår härliga resa.

Torsdag:

Dagen började med att planet var försenat så vi landade inte på Stansted förrän runt 13-tiden. Vi tog buss in till London och sedan köpte vi Metro-kort och kom efter lite felåkningar fram till hotellet. Vi bodde på City Hotel , helt ok med väldigt trevlig personal. Där mötte Stina och Madde upp oss, de hade varit där sedan onsdagen.




Vi åkte sedan till Towern och tittade. Kikade även på London Bridge. Sedan åkte vi vidare till Picadilly cirkus för att därifrån hitta en restaurang. Vilket häftigt ställe Picadilly är alltså!! Höga, vita fina byggnader som stod ganska tätt. Det, mörkret och julbelysningen gjorde det väldigt mysigt i området. Till exempel hade de hängt upp massa lampor i ett nät i form av en stjärna som hängde mellan två byggnader. Det var några sådana utplacerade - ascoolt!

Vi hittade en mysig italiensk restaurang där maten var underbart god! Stina spillde ut Baileys på den vita duken och fllörtade av misstag med kyparen :) Efter maten var vi ganska trötta så vi åkte hem och sov.

Fredag:
Det första som skulle göras var att shoppa! Vi gick till Primark och trängdes med folk. Jättebilligt ställe med snygga kläder, skor, väskor och mycket annat. Men även mycket skit med... Tänk på att man bara får prova 8 plagg taget och sedan ställa sig i kön igen om ni skulle åka dit någon gång. Jag kom därifrån med 2 stora kassar för typ 80-90 pund! Detta köpte jag, bland annatm kommer inte ihåg allt:
 - en svart velourdress
- massa trosor
- ett par bruna pumps
 - en vit vårjacka/kavaj
- 3 tröjor
- party-feet inlägg
- en tröja, kalsonger och sockar till Joel
- smycken
- lite till som jag inte nämner här ;)



Efter shoppingen blev det Madame Tussauds. Det var häftigt att se alla dockor, de flesta var väldigt bra gjorda. Men på korten är de lite blanka ut så det ser inte såå verkligt ut. På kvällen åkte vi in till stan igen och åt kött och världens godaste efterrätt! Chokladkaka och strawberry cheescake - mumma. Efter det såg vi The Phantom of the opera. Hittade biljetter för 31 pund, helt ok. Fick rysningar när den där låten kom, magiskt. Stina tyckte det var det bästa på hela resan. Carro och jag tyckte efterrätten var bäst på hela resan :) Vi stupade i säng i vårt kalla rum efter en lång dag.


Lördag:
Ännu en snabb tur på Primark. Därefter trängdes vi och köade i tunnelbanan för att komma upp på gatan. Vi skulle till Harrods, därav allt folk på den stationen. Tog säkert 10 minuter att komma ut på gatan. Sjukt. Då längtade jag till lugnet i Göteborg :P Harrods var STORT och pampigt med massa julpynt. Vi åt lunch med Mattias och hans bror som också var i London samma helg, vi åkte med samma till och med. Efter en flamsig och rolig lunch åkte vi hem och lämnade våra fynd. Sedan åkte vi och kollade på Big Ben, London Eye, 10 downing street och Trafalgar square. Till kvällsmat åt vi pizza på en mysig restaurang. Jag tog en med chili på. Trodde inte den skulle vara så stark men shit alltså! Det dunkade i halsen och rann i ögonen och jag blev helt röd. (Precis som på Halta Lotta mamma!)



Efter maten åkte vi till Notting Hill en sväng och sedan skulle vi möta upp Madde ute i buschen. Hon hade varit på en fest hos en kompis som bor i London. På tunnelbanan hem träffade vi på två killar från Sverige, närmare bestämt från typ Essunga eller nåt. Hur stor är den chansen? Lite kul var det.

Söndag:
Sista dagen :( Den började med att jag fick problem med magen, mer behöver jag inte säga. Trodde hela dagen skulle vara förstörd men Karin hade några mirakeltabletter med sig så jag klarade mig bra. Vi tror att det berodde på den starka pizzan jag åt. Om halsen kände av det så måste ju magen också ha gjort det.



Vi checkade ut och åkte till Camden och marknaden där. Häftigt ställe! Husen var smala och satt ihop. De hade olika färger och en massa pynt på väggarna. Madde spådde sig och de andra shoppade lite. Det bästa av allt där var att vi köpte jordgibbar och marshmallows doppade i choklad - mums! Ska lägga ut en bild sen när ni ser hur kladdiga vi blev :) Hihi.

Tillbaka till flygplatsen hade vi tänkt att ta samma buss som vi tog dit. Men den var ju fullbokad både den turen vi hade tänkt och nästa. Så vi tänkte istället ta det lite dyrare tåget. Men det var tekniskt fel på det (som det även hade varit dagen innan då Mattias skulle åka hem så de missade flyget och fick punga ut med 100 pund för nya flygbiljetter - fy fan). Så vi sprang till slut fram till en taxi allihopa med väskorna i släp och med andan i halsen och frågade om han körde till flygplatsen och om vi alla fick plats i en bil. JAA det gick! Kostade bara 20 pund var med. Var det värt!

Väl på flygplatsen blev det strul med Maddes incheckning men även det löste sig till slut. Vill tipsa om Krispy Kreme som vi prova på på flygplatsen - underbara munkar! Puh, vilken dag det var! Men vi belönades med snygga fotbollskillar från IFK Göteborg (sa Stina, jag har ju noll koll på sport. Uppdatering: Var tydligen från Örgryte :)).

Jag säger bara - åk till London!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh London är så mysigt!Och jag blir allt lite avis på shoppingen från Primark ;) Kram!

2008-12-19 @ 09:34:21
Postat av: carro

haha, bra skrivet! jag vill bara framföra att stina hade fel och att Marcus Allbäck spelar i Örgryte!! Men snygga var de ju verkligen allihop =) mind the gap.

2008-12-19 @ 10:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0