Stockholm dag 2 - Footloose

Efter en tidig frukost åkte vi till Gamla Stan och gick runt där och tittade. Kolla in bilden från tunnelbanan, vad lägger ni märke till? Jo att den är helt folktom! Haha. Klockan 9 på morgonen. Coolt :) Men när vi kom till centralen så såg vi lite folk. Efter Gamla Stan åkte vi in till centrum och fortsatte shoppa :P Blev så i brist på kunskap om vart vi skulle åka och titta. Sammanlagt köpte jag ett par pumps ( för 74,50 :) ), en vit kjol med hög midja, ett par vita tygskor med 30% rabatt, ett långt linne/klänning, en BH med 10% rabatt och en fin blus i metallic-färg (fast den fick jag av min generösa mor - TACK!) Så jag är nöjd med mina fynd.

På kvällen då var det musikal! Den var jättebra! Rolig och med bra musik. Riktiga 80-talsvibbar :) Och Måns var inte ful heller ;)

Efter musikalen blev det middag på Coyote, en mysig restaurang med mat från New Mexico. Vi gick vidare till en irländsk pub precis vid hotellet (och precis bredvid Wallmans Intima, hotellet låg väldigt bra till!) Där drack vi och hade det trevligt. Fick lära mig lite om min mormor och morfar, vart de hade jobbat och så. Ta vara på att fråga sånt om era mor/farföräldrar om ni har några kvar, jag har ju bara farmor kvar jag.. Som tur är berättar hon gärna om sitt liv. Blev bjudna på en drink av en portugis/ brasilianare bara för att jag passade hans öl medans han rökade, hehe. Vi stupade i säng redan vid elva (!), men det var skönt :)







Lite smygtittar från föreställningen:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0