Frisyr

Såg en bild på en cool frisyr idag som jag tänkte testa att göra. Har ju så kort hår så jag tänkte att det inte skulle gå men det blev ganska ok ändå! Hade lockigt hår innan som jag sprejade lite extra för att få mer styrsel i det.







Så här gjorde jag:

Dela upp den översta halvan av håret i två delar och gör en knut.

Använd sedan de två lösa delarna av knuten till att göra ytterligare en knut av den nedre delen av håret. Fäst med hårnålar.

Har man långt hår kan man låta de olika delarna hänga löst eller så gör man ytterligare knutar eller viker in flikarna med hårnålar.

Fick inspirationen av denna bilden som är från en av Michael Kors modeller:


Kommentarer
Postat av: Sara

Snyggt! Va duktig du är. Kram

2011-10-23 @ 22:39:26
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Riktigt snyggt! :)

2011-10-27 @ 16:13:23
URL: http://justcharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0