Blommor är vackert

Jag älskar levande blommor alltså! Blir så mycket hemtrevligare med dem. Synd bara att vi inte har någon bra plats att ha dem på i denna lägenheten... Men blev så sugen på blommor igår att jag fick med mig Joel på en nattlig cykeltur till mitt "smultronställe" när det gäller att plocka blommor. Hittade påskliljor och tulpaner. Ställde in dem i kylen över natten och tog fram dem imorse. Den röda blomman som ni ser på bilden var bara en knopp när jag ställde fram dem men några timmar senare hade den slått ut till den stora blomma ni ser där! Helt otroligt!

image574

Joel och jag var rediga och cyklade in till stan idag. Tog kanske 10 minuter, max 15, in till stan härifrån. Mycket berodde nog på nedförsbacken som vi hade en lång bit. Hemfärden tog inte heller den så lång tid, dock lite längre då vi inte orkade cykla uppför backen hem :P När jag ändå var inne i min blomperiod så plockade jag med mig några vitsippor hem med, fint blev det!

Nu ikväll har Yvonne och jag varit på Bishop Arms. Det som från början var tänkt bli ett glas vin blev till en middag. Kunde inte låta bli att unna mig det :) Mums! Önskar att jag hade råd att äta ute oftare, är ett så enkelt och lyxigt nöje. Om ett tag ska vi kolla på film och färga mitt hår som har en hejdundrans utväxt.

image575


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0