Endast nära och kära betyder något

Den sista tiden i mitt liv har präglats av och brottats med jobbiga tankar och besked. Det jag talar om är cancer. Denna vidriga, okontrollerbara, orättvisa och svåra sjukdom. Har det tyvärr väldigt nära mig men även avlägset. En gammal barndomskompis till mig har nu fått beskedet att läkarna inte kan göra mer för henne. Det är rent ut sagt förjävligt. Trots detta är hon så stark, munter och hoppfull. Tårarna rinner när jag läser hennes blogg. Vad är meningen med detta kan man undra? En insamling har startats i hennes namn och ett bidrag är det första en del av min lön går till denna månaden. För Frida och alla andra som har drabbats av detta...

Till insamlingen.

Vem har sagt att livet ska vara lätt? Det verkar vara för mycket begärt..

Kommentarer
Postat av: Linda

Livet suger verkligen. De kommer tårar så fort ja tänker på de. MEN min farfar har canser o haft sen vi gickk i sexan o lever än. Så jag tror att de inte är slutet än. Måste ha de i tankarna med allt ont i familjen. Man får ibland kramas extra... Hoppas du har de bra. kramar

2010-01-25 @ 05:15:00
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Fruktansvärt sorgligt.... Man kan inte göra annat än att vara där, hoppas på det bästa.... Kram

2010-01-29 @ 10:54:08
URL: http://justcharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0