Ostbollar!

Testade att göra chilli cheese balls från Kryddburkens hemsida. Jag älskar ju BK:s chilli cheese balls och dessa var nästan lika goda!



Det här behöver du :
50 gram smör
2 dl vatten
2 dl vetemjöl
3 ägg
1 tsk salt
3msk finhackad Green Jalapeno Hot
3 dl (ca 100 gram) fint riven västerbottenost eller annan lagrad ost
Paprikapulver

Smält 50 gram margarin i en kastrull. Slå på 2 dl kallt vatten och låt allt koka upp. Ta kastrullen från plattan och rör ner 2 dl vetemjöl med en träslev. Rör kraftigt tills du fått en smidig deg som släpper kastrullens kanter. Låt nu degen svalna något i kastrullen.

Under tiden finhackar du 3 msk jalapeno och river 3 dl ost, ca 100 gram.

Rör ner äggen, ett i taget och rör lika kraftigt nu.

Tillsätt osten + jalapeno och rör kraftigt igen!

Fyll sedan en spritspåse eller klipp ett hål i en fryspåse om du inte har någon spritspåse.

Spritsa ut små toppar på bakplåtspappersklädd plåt. Ca 1-krona i storlek.

Grädda i 200 graderi varmluftsugn, i ca 10-15min. Öppna inte ugnsluckan under gräddning!


Kommentarer
Postat av: Johie

Åhh jag älskar din blogg=) Önskar att jag vore lika intresserad av mat och bakning som dig=)

2010-02-27 @ 16:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0