Helg med mamma

I fredags mötte jag upp mamma på stan. Vi åkte hem och lagade mat och bakade bröd för att ha till frukosten. Sedan trotsade vi stormbyarna och regnet och åkte in till Liseberg för att se Maia Hirasawa. Som tur var så regnade det inte under den timman vi var där så det var ju tur. Mysigt med livemusik på ett upplyst Liseberg.









På lördagen blev det lite shopping på fm eftersom det såklart regnade. Sedan gav det sig så vi höll oss till planen och gick på Liseberg. Vi åkte som tokar hela dagen, var så kul!! Mamma fick en smärre chock första gången hon åkte Balder men sedan älskade hon den lika mycket som jag :) Kanonen vågade vi åka trots att den åkte baklänges när vi var på Liseberg i fredags! Ja ni läste rätt! Vi stod och tittade på den, jag skulle visa mamma, och precis efter utskjuten när den är som högst och den stannar till lite innan den tar fart igen så åkte den baklänges! Var precis som att den inte fick tillräckligt med fart att ta sig upp för böjen. Så den bara åkte tillbaka igen. Läskigt! Men den gick bra som sagt på lördagen ;) Mamma spelade en hel del på lyckohjulen. Vid chipshjulet så tog hon ett nummer och jag fick välja ett annat. Jag sa direkt: ta nummer nio, det är stjärnvinst där! Så hon tog det - och vann en stjärnvinst!!! Haha! 4,5 kg chips i en stor bag! Undra vad som fick mig att ta det numret alltså! Coolt :) I fredags vann hon en Aladdin chokladask med så det var en lyckad helg :)



Idag startade vi dagen med en brunch på Egg & Milk i solskenet. Mumma! Vi såg tydligen höjdhoppstränaren och Emma Green eller vad hon heter där. Jag har ju ingen koll på sport jag :P

Nu tänkte jag ge mig ut på en springtur i det underbara vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0