Koutsläpp

Visst låter det roligt? Kor på grönbete hade varit en mer passande rubrik kanske :) Vi åkte iallafall till en gård utanför Partille för att se detta som man har hört så mycket av. Det var en redig bilkö genom den lilla byn, många som ville se korna hoppa och skutta. När vi kom fram bjöd de (arla förmodligen) på bullar och mjölk. Dessutom fanns det kor, kalvar och lamm att klappa. En kalv gillade smaken på min hand efter att ha ätit en kanelbulle så han svalde nästan hela handen och "diade" den :) Såå gullig! Klockan 11.00 släpptes korna och de hoppade verkligen som man har hört. Ibland visste de inte riktigt om de skulle beta eller hoppa :)


Måste vara jobbigt att springa med de stora juvren!








Killarna höll som vanligt på att fjanta sig så jag himlade åt dem och Jossie lyckades fånga det på kort - haha!




Efter detta blev det IKEA där jag köpte en stor växt och lite annat smått och gott.

Jag har fortfarande bara fått en kommentar om plast/tygblommorna - och den var ris. Så fortsätt säg vad ni tycker :)

Kommentarer
Postat av: NiNa

fina kor:)

2009-05-10 @ 03:15:11
URL: http://rrockygirl.se
Postat av: Anonym

hmm nja jag är tveksam. Vanliga "kruk-fejkblommor" funkar väl, men de som ser ut som snittblommor ser oftast så himla fejk ut tycker jag. Då kan det nästan vara. Men om du hittar några riktigt snygga så kanske ;)

2009-05-10 @ 21:25:04
Postat av: Sarah

fröken Andersson som i vanlig ordning glömmer att skriva sitt namn....

2009-05-10 @ 21:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0