Hundvakt och amerikansk brunch

I helgen har det varit ganska fullt upp. Pappa kom och hämtade mig på jobbet i fredags. Han var här för att lyssna på Blues i Slottsträdgården och då passade det ju perfekt att han sov över här, vi har ju en extrasäng. Hade köpt en tröja till honom på Fars dag som vi fick fira lite på fredagen istället. (Självklart glämde han ju tröjan här :P ) På kvällen gjorde inte jag så mycket, tog igen en massa arkix x - avsnitt som jag inte har hunnit med under veckan. :)

lördag fm uträttade vi lite ärenden som vi behövde bil till. Vi åkte och bytte munstycket till vår nya dammsugare som gick sönder efter första gången. Sedan tog vi en sväng till IKEA där vi fick en tvättkorg av min snälla far, matchar perfekt till duschdraperiet! Lite handling hann vi med också.

På kvällen kom lilla Melvin till oss, vi var hundvakt inatt. Han är så mysig, skäller inte och sover under täcket :P Trodde att han skulle kvävas flera gånger men tydligen inte :) Sven och Katrin var här med. Vi lagade tacopaj och satt och pratade - mycket trevligt!



Idag
överraskade jag Joel med hans present. Jag bjöd honom på amerikansk frukost Egg & Milk, ett väldigt mysigt litet amerikanskt 50-talsdiner. Vi tog pancakes med lönnsirap, yoghurt och en bagel med cream cheece. UNDERBART GOTT!! Det måste ni prova om ni har vägarna förbi. Ligger på Övre Husaregatan i Haga, inte långt ifrån Handels.





Efter maten gick  vi in till stan där Joel fick sin andra present, shopping. Han fick en summa att handla för. Blev en snygg brun, stickad tröja från Zara. Han ska få massage ikväll som en liten avslutning på presenten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0