Inbrott mitt i natten

Igår kväll gick jag och la mig vid 23 som vanligt. 02.50 vaknade jag av ett ljud. Tog ett tag att förstå att det kom från ringklockan på dörren. Gick ner och öppnade och då var det pappa som kom in med en ung kille i 20-årsåldern. Han hade tydligen försökt bryta sig in i husvagnen som står utanför på gatan. Gick och la mig men pappa berättade i morse vad som hade hänt.


Pappa hade inte kunnat sova utan låg i sängen. Han hörde röster utanför och trodde att det var Niklas som kom hem. När det inte kom in någon gick han och kollade i fönstret. Han såg inget men hörde några konstiga ljud. Han tog på sig min jacka och gick barfota ut och kollade. Då såg han att det satt 3-4 personer som försökte ta sig in i husvagnen. Han blev förbannad och började jaga efter killarna som stack så fort de fick syn på pappa. Han hade sprungit efter en kille över gräsmattan, hoppat över en häck och sprungit på asfalten i hög fart barfota (tyvärr sprang han över en sten och fick en blodblåsa). Som tur var snubblade killen omkull så pappa fick tag i honom. Han "släpade" med honom hem för att försöka få honom att erkänna. Men killen drog en historia om att han bodde på campingen och hade sett några killar greja med husvagnen. Pappa trodde honom inte och ringde polisen som kom dit. Sen kom pappa på att Niklas sa att han hade varit på campingen den kvällen och frågade om han kände till någon kille som hette Robin som hade varit på campingen den kvällen. Tydligen så visste Niklas precis vilka allihopa var, han hade sett dem på campingen. Han blev fly förbannad och åkte med till polisstationen. Där satt denna Robin (som fortfarande inte hade erkänt) och Niklas gapade åt honom att han visste vem han var och att han hade gjort bort sig. Detta gjorde sitt för efter en minut erkände han. Tydligen visste han vem Niklas var och hade respekt för honom...


Tänk vilken tur att killen snubblade så pappa kunde få tag i honom. Och vilken tur att Niklas visste vilka de var. Annars hade de kanske kommit undan utan att få sitt straff. Dagens ungdomar alltså, tycker de har blivit värre. Men säkerligen inte. Ja, vilken natt. Är trött nu :)


Kommentarer
Postat av: Joel

Ja di va allt bättre förr! På min tid var ungdomarna snälla och beskedliga :)



Gött att din pappa fick tag på en av dom! Finns inget värre än snorungar som tror dom kan sno andras saker och sedan komma undan med det.

2008-07-31 @ 10:57:49
URL: http://joelskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0