Väldigt lugn helg

Har inte gjort många knop! Tränade i och för sig styrka i fredags eftermiddag. Bra början på helgen! Då känner man att man har gjort något nyttigt iaf :)

Vad gjorde jag i fredags kväll? Måste tänka efter lite :) Jo, jag städade faktiskt lite, eller mest plockade undan saker. Efter det kollade jag på lite serier. Låter trist men det var ganska skönt ändå.

I lördags satte jag mig och brände ut mina bilder på skivor. Det började bli fullt i datorn! Gick en lååång promenad också, det var skönt. På kvällen kollade jag på film hos Branka. Såg Farväl Bafana.  
Handling: "Farväl Bafana" är historien om James Gregory, en typiskt vit medborgare i apartheidens Sydafrika. I slutet av 1960-talet fick han anställning som fångvaktare på Robben Island. Då han kunde tala och läsa Sydafrikas inhemska språk xhosa, sattes han att spionera på en grupp svarta politiska fångar, som ofta använde sig av det nämnda, i fängelset förbjudna, språket. En av dessa interner, den mest uppmärksammade av dem alla, var Nelson Mandela. Gregory innehade arbetsuppgifterna i tjugo år och under denna tid växte en vänskap fram mellan den omtalade fången och hans fångvaktare.

Den var jättebra tycker jag! Då jag inte är allmänbildad för fem öre passade det bra att se en film som man lärde sig nåt av.

image534


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0