Öhrlings PricewaterhouseCoopers Audit Practice

Låååång namn :) Har befunnit mig hela dagen på Öhrlings idag på "Audit Practice". Vi fick prova på hur det är att jobba som revisor. Vi blev inledade i tre grupper och fick lösa ett case. Vi kollade igenom balans- och resultatposter och försökte hitta fel eller annat som vi hade att påpeka. Sedan redovisade vi det och fick ett lösningsförslag. Vi gjorde även ett test för att se hur vi var att jobba i grupp där vi fick brainstorma vad man kunde använda ett gem till :)

En jätteintressant, rolig dag med god mat :D Blir mer och mer övertygad för varje gång jag får kontakt med revisionsvärlden att det är det jag vill jobba med.

Hoppas bara på att få ett sånt jobb snart.. Mina försök hittills har ju misslyckats.. Men konkurrensen är ju stor så jag fördsöker att inte ta ett "nej" personligt...

Nu måste jag fortsätta med lite Studentiaden-jobb. Snart smäller det!

Kommentarer
Postat av: Sara H

Hej tjejen! Jag tycker det låter väldigt positivt när du har så mycket kontakt med revisionsbyråer. Jag har ju ett vik här i Halmstad, men nu har jag fått ett fast jobb som revisor i Malöm :) Jag börjar där 1 augusti. Fredrik har jobb i Lund så vi ska flytta dit i sommar. Så nu har vi var sitt fast jobb och det känns underbart. Vi har dessutom fått en fin trea i Lund :) Du har så mcyekt bonusmaterial med dig i ditt CV nu, så det borde inte vara några problem för dig att få jobb. Hur ser det ut med lägenhet. Ska ni köpa eller står ni i bostadskö i Gbg? Ha det toppen! Kram Sara!

2008-04-25 @ 08:33:30
Postat av: Erika

Sara: Jo här i Karlstad har jag ju det. Kom ju på intervju på Ernst & Young och Öhrlings i Gbg tack vare det
men kom inte vidare tyvär... På Öhrlings hade de tagit vidare folk som hade mer anknytning till Gbg för att kunderna uppskattade sånt eller vad de sa... Så jag hoppas ju att det går bättre när jag väl bor där. Åhh vad kul! Vart är det du har fått jobb då? Är det långt att pendla till Malmö? Vi ska få en lgh i Gbg, mamma har kontakter där :) Så det kommer ordna sig iaf!

2008-04-25 @ 19:02:58
Postat av: Sara H

Hej igen!
Jobbet är som revisor på en liten byrå som heter LEL- Revision. Det är bara två mil mellan Malmö och Lund, så det funkar att pendla. Det går en direkt buss utanför vår lägenhet till Malmö, tar ungefär 25 minuter, så det är ok. Det går säkert bättre när du bor i Gbg. Har ni bestämt när ni ska flytta? Jag kommer och hälsar på dig när du bor i Gbg, jag lovar :). Kram

2008-04-30 @ 08:28:56
Postat av: Erika

Åh det låster ju perfekt! Vi flyttar nu i sommar. Men jag jobbar ju i Lidköping i sommar så jag kommer inte till Gbg förrän i augusti. Ja då måste vi ses! Blir närmare för mig också att hälsa på er :)

2008-04-30 @ 16:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0