Klättring

Nu har vi varit i Våxnäs och klättrat med Studentiaden. Det var jättekul!! Men shit vad jobbigt det var för underarmarna! Man klängde ju fast vid de där små plupparna som det inte alltid var så bra tag på, och hängde där med hela sin kroppsvikt. Nästan iallafall, en del tog man ju med benen. Första gången kom jag upp jättesnabbt. Andra gången, då jag provade en svårare bana, så tog det längre tid. Fanns inte lika många pluppar att hålla i. Ibland fick jag ta ett jättekliv för att sätta foten på nästa plupp. Får ni chansen att prova detta så gör det! (Förutom ni som har för långa naglar :P) Inga efterdyningar förutom att jag har lite ont på insidan av händerna och är lite darrig i underarmarna :)

image536


              

Kommentarer
Postat av: lotta

Va läskigt det ser ut att klättra.
Är det kul?

Ha det fint!

2008-04-26 @ 21:09:24
URL: http://eileengalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0