Spanien

Nu tar jag mig tid för att redogöra om vår Spanien-resa.

Började kl 12.20 med att ta bussen från Karlstad. Till slut var vi framme i Spanien kl 23.14 på natten. Hatar att resa hela dagar sådär. Det var lite fuktigt när vi landade eftersom det hade regnat på dagen. Tog taxi till orten där vi skulle bo (Lloret de Mar) eftersom det inte gick några bussar. Vi blev avsläppta vid hotellbyggnaden och det var inte där vi skulle bo, vi hade lägehetshotell. Så vi fick traska uppför ca 6 trappor för att komma upp dit. Jobbig start :P

Onsdag
Vi gick mest omkring i staden och tittade oss omkring. gick längs kustvandringsleden en sväng tills vi inte orkade mer :) Jag som levde kvar i det Svenska vädret hade jeans på mig. Det var för varmt. När molnen skingrades blev det riktigt varmt. Katter och pensionärer dominerade. Antar att de passade på att ta sin semester när de vanliga turisterna börjar droppa av och det inte är lika varmt längre. (Pensionärerna alltså). På kvällen åt vi mexikanskt och drack lite drinkar. Margharita blev en favorit :)

1. Utsikt från hotellet (så högt fick vi gå i trappor)
2. Från andra sidan stranden
3. Branta trappor!
4. Konstig, smal colaburk.
5. Katten vill inte vara med på kort :) Den låg faktiskt så hela tiden!
6. Margharita är gott!
7. Yihhaa!


       
   

Torsdag
Denna dag åkte vi buss till Barcelona. Där flängde vi omkring hela dagen och tittade på saker. Tunnelbanan kostade bara en tia vart man än skulle så den använde vi friskt. Det blev en hel del gående också vilket märktes på mina ben och fötter som gjorde sjukt ont i slutet av dagen! Hade köpt ballerinaskor som antagligen var för "stumma" att gå i så därför gjorde det så ont i benen. Innan vi åkte hem åt vi tapet på en jättestor tapasbar där man fick ett underlägg i papper med bilder på de olika rätterna och sen var det bara att kryssa för det man ville ha och lämna till servitören :)

1. Den långa gatan ner till hamnen
2. Såna här fanns det överallt längs gatan :)
3. Vid hamnen
4. En sal på universitetet, lite gammalmodigt va?
5. Tamplet La Sagrada Familia som börjades byggas 1882 och som fortfarande inte är klar...
6. Utsikt över staden
7. Tapasbaren
8. Detta åt jag - nu blev jag hungrig!

          
    

Fredag
Sista hela dagen. Vi vandrade längs den andra kustvandringen på andra sidan stranden. En jättefin runda där man fick se lite hur spanjorerna bor. På kvällen åt vi kinesisk trerätters mat för endast 8,50 Euro inklusiva dricka - billigt billigt! (Usch nu lät jag som Parlinoreklamen, blä, förlåt Joel :D) Efter det gick vi och kollade och såg att de visade upp bilarna som skulle vara med i Costa Brava-rallyt dagen efter. Efter var sin drink gick vi och la oss. Det var den resan det! Och att flyga med Ryan air fugerade jättebra! Man behöver egentligen inte den där vanliga servicen, tar det hellre lite billigare!

1. Utsikten- vacker!
2. Jag dricker en cocoloco :P
3. Pappsen
4. Några av bilarna

              

Kommentarer
Postat av: Amlin

Åh jag kände verkligen igen mig när jag såg dina kort från Barcelona! Gud vad avundsjuk jag blir..

2007-10-23 @ 15:00:23
Postat av: Camilla

Tänk om jag ändå hade tid och orken att följa så många. Har ju redan börjat tappa på Grey´s och Desperate. *suck*
*kram kram*

2007-10-23 @ 18:01:50
URL: http://camc.blogg.se
Postat av: Camilla

Men det är väl inte så bara? *ler*
Vad gör du på fredag? Har tenta kl 14:00, tänkte om du ville luncha med mig innan?
*kram kram*

2007-10-23 @ 18:45:40
URL: http://camc.blogg.se
Postat av: Vendela

åh, vad härligt att ha vart i spanien. jag är avundsjuk..

2007-10-23 @ 19:48:14
URL: http://frokenrundberg.blogg.se
Postat av: Mallan

sv: tack =) jo, den blev rätt cool och jag som trodde att jag inte hade någon fantasi :)

2007-10-24 @ 11:13:36
URL: http://mallanbrallans.blogg.se
Postat av: Erika

Vendela: Ja det var härligt! Din chans kanske kommer ;)

2007-10-24 @ 15:06:47
URL: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0