Havregrynsgröt

Tränat power-step idag. För andra gången! Det är sjukt jobbigt men jag orkar ändå. Känner mig lite stolt ;) Svetten rinner (och droppar så jag inte ser något) men det är bara att torka med en handduk. :)

Tänkte dela med mig av mitt recept på havregrynsgröt som jag jämt äter efter jag har tränat. Snabbt, enkelt och billigt.

2 1/2 dl vatten
1 dl fullkornshavregryn
linfrön
kanel

Till detta hackar jag ett äpple och häller på mjölk. Mums!

Hur tillagar ni er gröt? Några andra tips till mig kanske?

Nu ska jag plugga en sväng igen och sen ska jag shota med Joel, mohahaha.

Kommentarer
Postat av: Fatima

Gröt är bra och nyttigt! Hemma brukar jag göra med frysta blåbär som får koka med sista halvminuten för att tina och linfrön. Det äter jag med lättmjölk. Här i Indien kokar jag havregrynen i mjölk istället för vaten och käkar med skivad banan och naturella cashewnötter. Mmmmm....

2007-10-22 @ 09:25:34
Postat av: Erika

Åh det lät spännande! Och ja, koka i mjölk, varför inte? Ska jag prova :)

Ska börja på ditt brev idag, nu har jag lite mer att skriva om eftersom jag har varit i Spanien :)

Kram på dig!

2007-10-22 @ 16:00:00
URL: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0