Kreta

Ja jag lovade ju att skriva om Kreta resan. Nu funkar internet här efter många om och men, så jag ger mig på detta!

Torsdag - avresedagen:
Vi lyfte kl 16 från Landvetter och lämnade ett regnigt Sverige bakom oss. (Vad annars?) Hade glömt hur härligt det var att flyga! Iallafall i början när man lyfter och sen får se allt så pyttelitet, sedan är det mest mest trångt och bullrigt. När vi kom fram till hotellet var klockan närmare midnatt grekisk tid. Då gjorde vi inte mycket, handlade lite frukost bara.

 Coolt att se molnen ovanifrån tycker jag :)

Fredag - stranden:
Ja vi började veckan med att bara ta det lungt på stranden. Middag på kvällen.

       Bilder över hotellområdet
  Joel på väg ut
 Frozen strawberry margarita - mums!    

                                                                                    

Lördag - Chania stad
Vi bodde ca 1,9 mil utanför Chania (Platanias) så vi tog bussen in till stan för att titta lite. Var mycket varmt! På eftermiddagen gick vi en promenad utmed vår strand. Gick väldigt höga vågor som Johannes gillade väldigt mycket, han stod där ett bra tag och slogs med vågorna :) Dagen avslutades med att Joel och jag gick ut och åt glass med Marielle, Hanna, Johannes och Joakim.

   Trafikkakos överallt
  Haha måste ju varit folk som gjort detta :P
   
   
 Johannes och jag försöker stå kvar  
  Mumsig glass
 Marielle, Johannes och Hanna

Söndag - krigsgravar & kloster
Familjen Edström är väldigt mycket för att åka ut på utflykter så denna dag skulle vi åka och titta på en stor  gravplats för soldater från andra världskriget. Inte det jag helst skulle vilja åka och titta på men Joel och hans pappa som är stora historiefanatiker gillade det iaf :) Utsikten var fin och gubben som hade glassförsäljningen där hade hundvalpar vi fick gosa med. (Han hade inte fått dem alltså utan han hundar :P)

Därefter åkte vi högre upp i bergen och titta på ett kloster. Jättefint! Såg en munk också :) En riktig, ingen ätbar :P Mat efter det och sedan ännu ett kloster. Fast detta tittade vi bara på utifrån. Det bästa var en vandrig därifrån - en droppstensgrotta. Jättehäftig!


  Gravplatsen
  SÖT va?
   
   


   Utsikten på väg ner till grottan
   Såna här små ödlor sprang den omkring överallt
 Grottan, syns det nåt?  
 Upp igen då..

Måndag - Rethymnon
Vi hade alla varit i Retymnon förra gången vi var på Kreta så vi tog en avstickare dit och kollade läget.

                         
Mysig trång gata     "Svärmor" Lisbet       Hamnen
                               med Miriam

Tisdag - ravinen Imbros
Denna dag skulle vi vandra i en 8 km lång ravin. Med tanke på att det säkert var 35 grader ute då låter det ju galet att vandra i 2 timmar! Men det var inte så varmt ändå, blåste rätt bra där. Sedan var det så himla fint där så det var bara kul. Fast den sista timmen hade jag bränt upp fötterna pga att de åkte fram och tillbaka i sandalerna så då ville jag bara fram. Vi stötte på både getter och åsnor och en och en annan tysk i ravinen :)

               

            
Sista bilden: Så här läskigt högt upp körde vi (Bengt)
                                                                                                                   
Onsdag - stranden
Sista riktiga dagen tillbringades vid stranden. Härligt! Sedan middag hos "Orlando", en grek som var så himla lik Orlando Bloom på långt håll.

  Checka in de STORA munkarna! Köpte en del såna kan jag lova..    
  Fniss på dig älskling
  Fin till middag
 Joakim, Bengt, Lisbet och Joel
     



Jag, Hanna och Marielle



Torsdag - sista dagen
Fick vänta från 12 då vi skulle vara ute ut rummen till 19 då bussen kom och hämtade oss. Dessutom var planet försenat så vi stupade i säng hemma i Sverige rint 05.40! Usch! Men det var en härlig resa så det var det värt!

   
Härligt det ser
ut, vill tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Fatima

Ser härligt ut! (även om det verkar ha varit måååånga utflykter) Du är helt klart brunast! Men vilka är alla...Joels föräldrar har jag fattat... men sen. Syskon alla tre eller? *nyfiken*

2007-08-28 @ 18:56:10
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Erika

Vi åkte med Joels mamma, pappa, lillasyster, lillebror, storasyster och hennes man och dotter :)

2007-08-28 @ 19:13:46
Postat av: Camilla

Ååå, vad underbart det ser ut. Nu längtar jag ännu mer tills vi åker på lördag morgon. =) Har lite smått ångest för att jag inte skall hinna göra klart allt som behövs göras innan vi åker. Men det löser sig nog. =)
Hoppas att vi kan ses på torsdag när jag åker upp!
*kram kram*

2007-08-28 @ 19:30:01
URL: http://camc.blogg.se
Postat av: Erika

Klart vi kan ! Tycker IKEA lät som en bra idé ;) Jag är ledig så säg en tid du så far vi.

2007-08-28 @ 20:53:21
Postat av: Elin

åhh grattis till internet! :)

2007-08-29 @ 11:07:31
URL: http://iamelin.blogg.se
Postat av: Erika

Tack! Mitt liv känns mycket enklare nu =)

2007-08-29 @ 12:43:43
Postat av: Marielle

jättemysig blogg att läsa :D

2007-09-20 @ 19:04:02
URL: http://februarystar.blogg.se
Postat av: Erika

Tack Marielle :) Då fortsätter jag ;)

2007-09-21 @ 13:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0